Want to create interactive content? It’s easy in Genially!

Get started free

Question tags and echo questions

Chiara Masci

Created on September 17, 2024

Start designing with a free template

Discover more than 1500 professional designs like these:

Essential Learning Unit

Akihabara Learning Unit

Genial learning unit

History Learning Unit

Primary Unit Plan

Vibrant Learning Unit

Art learning unit

Transcript

Learning Unit

question tags and echo questions

New lesson

Start

echo questions

Le echo questions si usano per replicare a un'affermazione esprimendo interesse, sopresa e incredulità. Si formano ripetendo l'ausliliare della frase originale, seguito dal pronome personale.

The biscuits are finished/ I biscotti sono finiti.Are they? I bought two packets yesterday./ Ah sì? Ne ho comprati due pacchetti ieri. George has won the lottery. Has he? Incredible!

Se nella frase originale non c'è BE, HAVE o un MODALE, la echo question si forma con DO/DOES/DID. I speak many languages. DO YOU? How did you learn them?/ Davvero? Come le hai imaparate?

echo questions vs question tags

We use echo questions to show interest or surprise.They are visiting relatives at this moment. Are they? The question tags are used to check information. We use a positive statement followed by a negative tag when we expect a positive answer: YES. He told you he was married, didn't he? We use negative statement followed by a positive tag when we expect a negative answer: NO. He can't drive a lorry, can he?

question tags

this is your phone, isn't it? Questo è il tuo cellulare, non è vero? You don't smoke, do you? Tu non fumi, vero? Queste "appendici" si chiamano QUESTION TAGS e si usano nel linguaggio colloquiale per chiedere una conferma o per sapere se qualcuno è d'accordo con noi. Corrispondo all'italiano "è vero?, non è vero?"

Quando la frase è affermativa, la question tag si forma ripetendo l'ausiliare (BE, HAVE o un MODALE) in forma negativa, seguito da un pronome soggetto. Your friend can drive, can't he? Se non c'è l'ausiliare si usano DO/DOES/DID Mary told you, didn't she?/ Mary te l' ha detto, non è vero? Quando la frase è negativa, il verbo della question tag è in forma affermativa. Ostriches can't fly, can they?/Gli struzzi non sanno volare, vero? La question tag è affermativa anche quando la frase contiene parole come: never, no ,no one, nobody, nothing, non of... They've NEVER met, have they? /non si sono mai incontrati, vero?

so do i/neither do i

Le espressioni italiane "anch'io", "anche tu"...usate per replicare ad una frase affermativa, in inglese si rendono con SO+AUSILIARE della frase a cui si replica. I am tired. So am I Bob has arrived. So has Sue. Se nella frase originale non c'è un ausiliare nella replica SO è seguito da DO/DOES/DID. I like the music. SO DO I. His brother lives in London. So DOES his sister.

Per replicare ad una frase negativa si usa NEITHER/NOR seguito dall'ausliare (in forma affermativa) della frase a cui si replica. I haven't got any money. Neither/Nor have I Io non ho soldi. Nemmeno io. He doesn't speak english. Neither/Nor does his wife. Lui non parla inglese. Neppure sua moglie.

so do i/neither do i

Si usa SO anche dopo i verbi come HOPE, THINK, SUPPOSE, GUESS, EXPECT, BE AFRAID per esprimere il significato di: sperare/pensare/credere/immaginare/prevedere/temere di sì.

see you next time