Want to create interactive content? It’s easy in Genially!

Get started free

Obradoiro TADEGA Adaptación lectura fácil e visual thinking

Leonor Gimenez

Created on April 7, 2024

Start designing with a free template

Discover more than 1500 professional designs like these:

Vaporwave presentation

Animated Sketch Presentation

Memories Presentation

Pechakucha Presentation

Decades Presentation

Color and Shapes Presentation

Historical Presentation

Transcript

Obradoiro TADEGA IES Santa Irene de Vigo, 6 abril 2024

Adaptación de textos en lectura fácil e visual thinking

Leonor Giménez FernándezProfesora de Xeografía e Historia leo_gf@edu.xunta.gal

A nosa historia

Dous frentes

nai dun mozo neae

Profesora de ies con alumnos neae

Adaptación de textos a lectura fácil con visual thinking

Por que adaptar un texto?

por que?

  • NEAE en Secundaria.
  • Nivel de comprensión lectora baixo.
  • Apoio PT so en 1º e 2º ESO.
  • Moito contido e moi denso: Xeografía e Historia, Literatura ou CC.Naturais.
  • Material adaptado para NEAE xenérico.
  • Escaso en galego.

por que?

  • Teñen dereito a saber.
  • Temos que axudarlles a entender todo o que lles rodea.
  • Axudar a madurar con lecturas adultas.
  • Hai textos adaptados por niveis en inglés e en francés. Pero en español ou en galego escasean.
  • Cando hai textos en lectura fácil, os debuxos son deficientes.

por quE?

As adaptacións que existen non funcionan:

  • Internet, fotocopias, material das editoriais...
  • Diferente ao texto dos compañeiros: conceptos, estrutura, nomenclatura, formato,...
  • Infantil

Adaptación de textos a lectura fácil con visual thinking

Que é a lectura fácil?

lectura fácil

  • É unha forma de escribir un texto para que sexa accesible ás persoas con dificultades de comprensión.
  • Consta de texto e de imaxe.
  • Segue a Norma Europea UNE 153101 Ex. de Lectura fácil.

non é lectura fácil

  • Libros con letra grande.
  • Libros infantis
  • Libros con debuxos
  • Cómics

lectores de LF

  • Discapacidade intelectual, TEA, S. Down.
  • Inmigrantes que non coñecen o idioma.
  • Incorporación tardía ao sistema educativo.
  • Demencia, Alzheimer
  • Trastorno da linguaxe, xordas.

Adaptación de textos a lectura fácil con visual thinking

Que é o Visual Thinking?

Penso en imaxes. As palabras son como un segundo idioma para min.

"Thinking in Pictures"Temple Grandin

Visual thinking

debuxos

Símbolos

textos

Claros, sinxelos, (personaxes, obxectos...)

Flechas, bocadillos, conectores, contenedores...

Cortos

+ info

+ info

+ info

Adaptación de textos a lectura fácil con visual thinking

Como se fai unha adaptación?

A adaptación non se pode improvisar.

Leonor Giménez

fases

Adaptar o texto

Ler o texto

Comprobar

Incluir un debuxo

Seleccionar o que queremos que se aprenda.

Adaptar o texto

  • Suxeito+verbo+predicado
  • Frases simples (+-8 palabras) ou cunha subordinada.
  • Evitar palabras complexas, pero cando non hai máis remedio... significado ao marxe en lectura fácil

palabra complexa: palabra difícil de entender.

Adaptar o texto con intelixencia artificial

Asistentes de Inteligencia Artificial da Asociación PLACEAT Chatgpt: Por favor, redacta de novo este texto en formato de lectura fácil

Axudan pero non son a panacea. Debemos pasalo polo noso filtro.

Incluir un debuxo

  • Cando debuxamos personaxes, individualizalos cun detalle (gorro, ferramenta, flor...)
  • So un detalle por personaxe.

Incluir un debuxo

Se hai un concepto que o alumno descoñece:

  1. Ir a Google.
  2. Ver foto.
  3. Debuxar.

Incluir un debuxo

  • poder
  • nación/ciudadán
  • decisións
Soberanía

Concepto abstracto ou complexo:

  1. Definilo en 3 palabras.
  2. Buscar en Google, os iconos das tres palabras
  3. Fundir eses tres iconos, nun único icono.

COMPROBAR

  • Escribir e debuxar diante do alumno.
  • De ser necesario, incluir título, nomes, datas, significativas.
VIGO
S. XIX

comprobar

  • Asegurarnos que entende os debuxos e que os relaciona co texto.
  • Pedir que coloree os debuxos, so os detalles.

Recomendación: Traballar un máximo de 30 minutos

Leonor Giméneza

Adaptación de textos a lectura fácil con visual thinking

Adaptación dixital
Obradoiro TADEGA IES Santa Irene de Vigo, 6 abril 2024

Adaptación de textos en lectura fácil e visual thinking

Leonor Giménez Fernándezleo_gf@edu.xunta.gal

Eliminar a información anecdótica, accesoria, datos irrelevantes, personaxes secundarios.

O lector comprende ben o texto?

+ info
  • Como farías se o explicaras oralmente?
  • Pensa no alumno ao que vai dirixido.
+ info

Simple, sinxelo, con poucos detalles. Canto máis simple mellor.Significativo, que explique ou que enriqueza o texto.

+ info

Ler o texto en profundidade, e a ser posible todo o libro ou todo o tema.