Want to create interactive content? It’s easy in Genially!

Get started free

DOSSIER GENERAL DE BENVINGUDA

Anna Cambronero Alonso

Created on May 6, 2021

Start designing with a free template

Discover more than 1500 professional designs like these:

Essential Business Proposal

Essential Dossier

Essential One Pager

Akihabara Dossier

Akihabara Marketing Proposal

Akihabara One Pager

Magazine dossier

Transcript

Dossier debenvinguda

INTRODUCCIÓ Benvolgudes famílies, Us fem arribar aquest dossier per tal de completar les reunions de principi de curs. Aquí teniu les informacions més rellevants que creiem que heu de tenir. En aquest dossier hi trobareu la informació sobre l’organització general de l’escola, serveis i mecanismes de comunicació família-escola. Les dades més concretes, les trobareu als dossiers de cada cicle. Moltes gràcies! El Claustre de mestres

L'educació és l'arma més poderosa que podem fer servir per canviar el món. Nelson Mandela

Title 1

A banda d’això, el centre es dota dels següents departaments: Matemàtiques, Ciències i Tecnologia, Llengua Catalana i Castellana, Llengües estrangeres, , Educació física i Expressió corporal, Educació visual i plàstica, Música, Informàtica, Psicopedagogia, Ubuntu (aquest inclou els següents eixos transversals: Solidaritat, Comissió verda i Educació emocional i gestió de conflictes). Cada departament està format, com a mínim per una persona de cada Cicle que imparteix la matèria i compta, entre les seves tasques, la de seqüenciar continguts i procediments. Pel que fa a la tutoria, a Infantil i Primària funcionem per “cotutories”. Això vol dir que es treballa paral·lelament a les dues classes, tant a nivell organitzatiu com a nivell de programació de les activitats. Ens agrada, més que generar el sentiment de pertinença a una classe concreta, a un curs determinat.

L’ORGANITZACIÓ DE L’ESCOLA Com sabeu, l’escola és una cooperativa de treball associat. Això vol dir que una gran part del personal és sòcia de la mateixa i que el nostre esperit és el del treball cooperatiu. Per tant, ens hem dotat d’una estructura de funcionament horitzontal que procura redistribuir les tasques i les responsabilitats de forma equitativa. Això, a la pràctica es tradueix en: Disposem d’un equip directiu que representa l’escola, format pel director, un representant de l’administració i les tres caps d’estudi d’Infantil, Primària i Secundària. Disposem d’un equip pedagògic que, a més del director i les caps d’estudi, incorpora les coordinadores pedagògiques de Primària i Secundària. A més, cada cicle disposa d’una persona encarregada de la coordinació, responsable final de les tasques que han de desenvolupar les docents del seu cicle.

Periòdicament es reuneixen amb l’equip pedagògic, per tal de vetllar per la coherència de les nostres actuacions.

Consell Escolar i AFA El Consell Escolar és el màxim representant de la comunitat escolar que participa en el control de la gestió de l’escola, tot respectant i promovent els drets de les famílies, professorat, alumnat i personal d'administració i serveis. Aquest òrgan es renova parcialment cada 2 anys i compta, entre els seus assistents, amb representants de l’alumnat i de les famílies. Més enllà d’aquesta participació de les famílies en la marxa de l’escola, l’Associació de Famílies de l’Alumnat és una entitat dinàmica que organitza xerrades i conferències d’interès per a les famílies i es fa càrrec d’algunes de les activitats extraescolars. Està sempre oberta a la incorporació de més famílies, ja que és molta la feina que s’hi fa! Engresqueu-vos i contacteu amb ells i elles a través de afa@escolaguinardo.cat.

En el cas de Secundària, sempre que ens és possible, procurem que les tutories estiguin formades per 3 mestres i no per 2, com exigiria el fet de tenir doble línia. D’aquesta manera, podem tenir un coneixement més acurat de l’alumnat i estrènyer la relació amb les famílies. Com creem els grups-classe? La formació de les dues classes d'un mateix curs es configura cada any i es realitza de forma equilibrada, tenint en compte les variables següents: si és nen o nena, si ha estat repetidor o no, si és un alumne/a nou a l'escola, el nivell acadèmic i actitudinal... En qualsevol cas, la pertinença a un grup o a un altre no implica cap diferència de funcionament. Sempre que es pugui, es realitzaran activitats conjuntes de tots dos grups. Inclusió i atenció a la diversitat Atenció a la diversitat: l’escola, en les seves diferents etapes treballa amb grups flexibles (menys nombrosos), desdoblaments i atenció individualitzada o en petit grup, dins o fora de l’aula, per tal de facilitar un treball més acurat al nivell de cadascú.

Title 1

CONVIVÈNCIA ESCOLAR L’escola és un lloc on treballem tots i totes, mestres i alumnes, i ha d’estar presidit pel respecte mutu i pel respecte cap a tot el que ens envolta. Estan, per tant, prohibides les agressions físiques i verbals (insults, paraules despectives, burles, etc.). Per tant, no es tolerarà la resposta grollera o insolent a cap membre de la comunitat educativa, l’escola som totes i nostra és la responsabilitat de fer-ne un espai segur. L’escola s’ha de mantenir neta: cal utilitzar les papereres i els contenidors de reciclatge, ordenar les coses personals en els espais destinats a fer-ho. Els desplaçaments per les diferents dependències de l’escola s’han de fer sense presses i sense molestar, per respecte a les classes que estan treballant. A les diferents sortides (excursions, visites a exposicions, museus, etc.) s’han de seguir respectant aquestes normes i, a més a més, caldrà tenir sempre present que el respecte cap a qualsevol persona amb la qual interactuem en qualsevol espai ha de ser rerspectuós.

NORMES D’ESCOLA L’Escola és una institució en què l’aprenentatge és un dels objectius principals, però per a nosaltres també és molt important entendre-la com a marc de socialització. A l'escola hi entrem quan tot just estem aprenent a comunicar-nos i estimar i la deixem al llindar d'on ja se'ns tractarà d'adults. La convivència, el respecte, l'espai propi i el compartit i tot allò que ens acompanyarà aquests anys ha de ser un entorn segur i en el que totes les persones que componem la comunitat escolar ens hi sentim segures i a gust. És per això que us detallem tot un seguit de normes que ens ajudaran a aconseguir-ho. Demanem que, en família, en feu una lectura acurada per tal de poder aconseguir un bon clima de convivència.

Title 1

ALGUNES NORMES REFERIDES ALS HÀBITS Horari i puntualitat: Per tal d'iniciar les classes amb puntualitat, l’escola obre les portes 10 minuts abans de les 9 h en el cas d'Infantil i de Primària, i 5 minuts en el cas de Secundària. A la tarda, l'escola obre 5 minuts abans de les 15 h. D’aquesta manera, podem passar llista i menjadors al matí, i començar la classe a l’hora en punt. Acollida: de 7.45 h a 8.45 h i de 17.15 h a 18.15 h Educació Infantil: de 9.00 h a 12.30 h i de 15.00 h a 17.00 h Primària: de 9.00 h a 13.00 h i de 15.00 h a 17.00 h L’alumnat d’Infantil i cicle inicial i secundària que arribi més tard de les 9 h o de les 15 h, ha d’anar directament a la seva porta.Els alumnes de cicle mitjà i superior caldrà que passin pel despatx i des d’allà algun membre de l’administració l’acostarà al seu edifici.. Menjador: a Educació Infantil, l’alumnat que al matí hagi d'arribar més tard a l'escola i vulgui fer ús del servei del menjador, hi haurà d'entrar abans de les 13.00 h. A Primària, l'entrada al menjador es podrà fer fins a les 13.30 h. A l'ESO, fins a les 13.45 h. En qualsevol cas haureu de portar l’infant al despatx.

Les absències a classe, al servei de menjador o a les activitats de l’AFA cal que es justifiquin i que en quedi constància a l’agenda a través d’una nota o per la missatgeria del Clickedu.En cas que hagi de venir a buscar el nen o la nena una persona que no ve habitualment, caldrà comunicar-ho a l’escola.En cas de separació cal que porteu a la tutoria la sentència o acord escrit signat pel dos.

Title 1

ALGUNES CONSIDERACIONS D'HIGIENE I SALUT Esmorzars: tot i que a l’hora de l’esbarjo esmorzem tots plegats, és recomanable que a casa trenquin amb el dejuni per arrencar el dia amb energia. Quan es presenti algun cas de paràsits (polls o llémenes) caldrà que l’alumnat afectat no assisteixi a l’escola ni a cap activitat escolar (sortides, colònies...) fins que no hagin fet el primer tractament i s’hagin tret les llémenes, per evitar-ne el contagi. Recordeu no precipitar la tornada a l’escola. Ens cas que es detecti a l’escola us trucarem per tal que el/la vingueu a recollir. En cas que algun nen o nena tingui alguna afecció susceptible de contagi (conjuntivitis, covid, mononucleosi...), s’haurà de quedar a casa fins que desaparegui el quadre. Caldrà que en doneu avís a l’escola en el moment que es detecti.

Horari de secundària de 7.55 h o 8.55 h a 13.30 h i de 15.00 h a 17.00 h Tot l’alumnat d’ESO haurà d’estar a la seva classe a les 8.00 o a les 9.00 del matí i a les 3 de la tarda, per començar puntualment les classes. A SECUNDÀRIA, en cas que l’alumne/a estigui malalt, o si podeu preveure que faltarà o arribarà més tard a l’escola, us demanem que truqueu al despatx per tal que n’estiguem assabentats i es pugui tenir el necessari control, especialment en aquesta edat, d’absències i retards. Però també és molt important justificar-ho a l’agenda o per missatgeria del Clickedu perquè la tutoria també en tingui coneixement. L’alumnat d’ESO que deixi l’escola al migdia hauran d’emportar-se el material d’estudi a casa. No es podrà tornar a l’escola a la tarda per recollir-lo. L’alumnat de 3r i 4t d’ESO que utilitzi el servei de menjador, marxarà sol al poliesportiu i sortiran a les 14.30 h del Centre. Les famílies hauran d’omplir, en iniciar el curs, una autorització de sortida perquè puguin anar sense acompanyament al pavelló.

Title 1

ALTRES CONSEDERACIONS Roba: Les bates de l'escola són obligatòries fins al 4t curs de Primària. La bata s'ha de portar a l'escola els dilluns i es canviarà els divendres. A Cicle Superior i a la Secundària es demanaran bates en algunes de les àrees que així ho requereixin (natura, laboratori, plàstica...). Recordem que serveixen per protegir la roba i la pell de l’alumnat. Les bates, els xandalls i les jaquetes cal que portin veta i vinguin marcades amb nom i cognom en un lloc visible. A les sortides i excursions d’Educació Infantil i Primària cal venir amb el xandall de l’escola (excepte quan la tutoria ho indiqui). També és obligatori portar el xandall i la samarreta de l’escola, mitjons antilliscants a psicomotricitat i vambes d’esport a les classes d’educació física, i la roba indicada per la mestra a les classes d’expressió corporal. Podeu comprar-los (xandall, samarreta de màniga curta i llarga) a través del correu electrònic comandesderoba@escolaguinardo.cat.

A les festes que se celebrin en el recinte escolar i que estiguin obertes a les famílies, no es permetrà fumar ni l’entrada d’animals. En el cas que sigui imprescindible l’administració de medicaments, es comunicarà -per part de la família- en l’apartat de l’agenda corresponent. És requisit indispensable omplir l’autorització i dur anotat a la caixa nom, cognoms, dosi i horari d’administració. Caldrà indicar també a l’agenda, a principi de curs, les possibles al·lèrgies o intoleràncies amb el certificat mèdic corresponent. Si durant l’horari escolar un alumne o una alumna es posa malalt o malalta, s’avisarà a la família perquè el/la vingui a buscar o l’autoritzi a marxar sol/a. Per als accidents lleus que es produeixin dins de l’escola, es facilitarà el volant corresponent per rebre l’assistència en el centre sanitari. Si l’accident requereix urgència, l’escola actuarà i avisarà a la família.

Title 1

Sortides: Les sortides escolars tenen una finalitat pedagògica. No assistir-hi sense causa justificada és motiu de falta que, si és reiterativa, a Secundària podrà ser sancionada com a greu. Es cobraran a través del rebut. A l’alumnat que no pugui assistir a alguna sortida, se li retornarà l’import, sempre que sigui possible, al rebut del mes posterior a l’activitat (tot descomptant-ne un percentatge per despeses fetes prèviament en la contractació o organització de l’activitat). Per assistir a les sortides cal omplir l’autorització única que us lliurarem a principi de curs i retornar-la en la data sol·licitada. La normativa de la Generalitat de Catalunya estableix que l'alumnat no podrà assistir a una sortida escolar sense haver lliurat prèviament aquesta autorització. En el mateix document també us demanem que indiqueu si el vostre fill o la vostra filla demanarà el dinar de l’escola durant les sortides de tot l'any (en cas que la sortida sigui de tot el dia). En cas que no tinguem la confirmació d’alguna data, o bé s’hagi de canviar per algun motiu, us demanarem que ompliu una autorització específica per a aquesta sortida.

Drets d’imatge:La pàgina web, la intranet de l’Escola, i també altres mitjans de comunicació i xarxes es van actualitzant durant el curs amb fotografies i treballs de diferents activitats que va realitzant l’alumnat. En cas que no vulgueu que el vostre fill o filla hi aparegui, caldrà que ho feu constar en l’autorització que us lliurarem a principi de curs. Festes d’aniversari: Per tal d’evitar greuges comparatius, el repartiment d’invitacions per a festes d’aniversari NO es farà a la classe, tret que hi estigui tothom convidat. Tampoc està permès el repartiment de llaminadures o qualsevol altre obsequi. Pla d’evacuació: Posem en el vostre coneixement que l’escola, en el marc del Pla de Prevenció de Riscos, té per costum fer un o dos simulacres d’evacuació al llarg del curs escolar.Llibres i dossiers de treball:Els llibres es complementen, a principi de curs, amb dossiers de treball elaborats per l’equip de mestres de l’escola. Així mateix, des de l’escola lliurarem també l’agenda escolar i es proporcionaran llibres cooperatius i/o solidaris.

Title 1

EL SERVEI DE MENJADOR L’estona de dinar forma part, com no podria ser d’altra manera, del projecte pedagògic del centre. Ens plantegem com a objectius que l’alumnat: - Respecti l’ordre del menjar (primer plat, segon plat i postres) i faci servir correctament el pitet (P3) o el tovalló. - Segui bé i no s’aixequi de la cadira.- Faci servir correctament els coberts i mastegui amb la boca tancada- Demani educadament les coses i parli en un to adequat.- S’acostumi a parlar amb la boca buida.- S’acostumi a menjar sense jugar ni tirar les coses a terra.- Respecti als altres.- Acabi tot allò que se li ha posat al plat i l’escuri bé-Entenem que l’alumnat ha de menjar de tot. Així i tot, respectem els gustos de cadascú i, si un menjar no agrada gaire, en servim menys.- Deixi ben endreçat l’espai (classe, pati...) on ha dut a terme l’activitat.-Respecti, en el cas dels nens/es de P3 que van a fer la migdiada, el silenci de l’aula.

Title 1

IMPORTANT!!!!! L’alumnat que es queda habitualment al menjador ho ha de dir el primer dia de curs a la tutoria. Si algun dia no s’han de quedar, s’haurà de comunicarar a la tutoria. L’alumnat d’educació Infantil i Primària que utilitza el servei de menjador ocasionalment, ho ha de comunicar a la tutoria. Si us ha sortit un contratemps d’última hora i no heu posat la nota a l’agenda, aviseu al despatx. En el cas d’Infantil i Cicle Inicial, haurà de portar cada dia un pitet (a P3) o tovalló dins d’una bossa de roba. La resta de cursos canviaran el tovalló un cop per setmana (dilluns el portaran net i se l’emportaran a casa divendres per rentar). Recordeu que només es donarà berenar fins a Cicle Inicial. Si les criatures es queden a menjador i voleu que els donem el berenar, cal que ho anoteu a l’agenda el primer dia de curs. En cas de necessitar règim, anoteu-ho a l’agenda especificant si és d’arròs o de verdura. Els dies de sortida i el primer dia de Colònies (en el cas de primària), qui habitualment es quedi al menjador tindrà el dinar preparat de l’escola, a no ser que ens indiqueu el contrari. L’escola es reserva el dret de privar temporalment del servei de menjador a aquell alumnat que, de manera reiterada, no respecti les normes de funcionament d'aquest.

Per la seva banda, l'equip de monitors/es ha rebut formació específica. Des de P3 fins a 6è de Primària disposem de persones formades assignades per cursos. A banda de ser els responsables del bon funcionament del menjador en el seu curs, son les encarregades de: Treballar coordinadament amb les tutories, passant a diari totes les incidències que s’han produït. Elaborar informes quadrimestrals o trimestrals de l’estona de menjador per a les famílies. Garantim la qualitat i l’equilibri dels menús, ja que s’elaboren d’acord amb les normes dictades per la Generalitat. Els nostres menús han rebut una bona qualificació per part de l’autoritat sanitària. Continuem oferint un menú escolar ecològic. Per això, tota la fruita, la pasta, la verdura fresca i els llegums que se serveixen a l’alumnat són ecològics.

El preu del servei de menjador serà el mateix per a tots els mesos . Us recordem que el preu es calcula fent una mitjana entre tots els dies lectius que té el curs i dividint-lo entre tots els mesos del curs escolar.

ALTRES SERVEIS DE L’ESCOLA Per ajudar a compaginar els horaris laborals, l’escola disposa dels següents serveis: El servei d’acollida: L’escola obre les portes a partir de les 07.45 h del matí i allarga l’estada fins a les 18.15 h. Si voleu fer-ne ús, podeu posar una nota a l’agenda o podeu trucar al despatx. Si l’acollida és de matí, únicament caldrà dur-lo, no cal que ens aviseu. Si a un infant que no marxa sol a casa, no l’han vingut a buscar a les 17.15 h, entendrem que ha d'anar a acollida. Us demanem que, sempre que sigui possible, aviseu al despatx. Els casals d’estiu: tant a l’estiu, l’escola organitza casals adreçats a l’alumnat des de P3 fins a 6è de Primària (sempre que es garanteixi un nombre mínim d'alumnat). Aquests casals estan a càrrec de monitors i monitores titulats i coordinats per una mestra de l’escola. D’aquesta manera, garantim la coherència amb la nostra línia pedagògica. Rebreu més informació d’aquests casals a través d’una circular.

Estades a l'estranger: cada any s’oferirà a l’alumnat de tots els cursos d’ESO la possibilitat d’una estada setmanal a un país de parla anglesa per tal de fer una immersió en llengua anglesa. Per poder assistir a les estades es fixaran uns requisits que us seran comunicats amb detall en el moment que es presenti la proposta. Les places seran limitades i serà requisit l’assistència a les colònies per a poder realitzar les estades a l’estranger. Batxillerat Dual a la Secundària: en la missió de potenciar i aprofundir en el multilingüisme des de l’escola, vam signar l’any passat un conveni amb Academica Corporation, la principal institució de gestió educativa dels Estats Units i líder en educació virtual, amb més de 180 escoles, més de 100.000 alumnes presencials i 10.000 de virtuals, de manera que l’alumnat que ho desitgi, pugui cursar des de 2n d’ESO, una sèrie d’assignatures fora de l'horari lectiu però amb el suport d'un mestre de l'escola, que faran que quan acabin el batxillerat, disposin també del mateix títol convalidat als EEUU.

MECANISMES DE COMUNICACIÓ FAMÍLIA-ESCOLA. Les reunions generals de famílies: a les circulars de cada curs (que estaran al vostre abast al Clickedu a partir del mes de juny i setembre) se n’anuncien les dates. És important assistir-hi per conèixer el plantejament i objectius del curs. Us recordem que, per al bon funcionament de les reunions, les criatures no hi poden assistir. L’agenda: es tracta d’un dels mecanismes més importants de relació. Cada curs escolar en tindreu una, però el funcionament és molt similar. L’agenda va i torna cada dia de l’escola a casa i viceversa. En ella hi trobareu notes dels mestres (recordatoris, felicitacions, peticions d’entrevista, avisos de comportaments disruptius, etc.). També vosaltres podeu dir-hi la vostra. En particular feu-la servir per: Indicar la prioritat dels telèfons. Inclòs el cas dels telèfons mòbils. Anotar si algun dia es queden a dinar o si es queden habitualment, indicar si aquell dia no s’han de quedar. Si us ha sortit un contratemps d’última hora i no heu posat la nota a l’agenda, aviseu al despatx. Anotar si necessita règim, especificant si és d’arròs o de verdura. A Infantil i Primària, avisar-nos que els vindrà a recollir algú diferent a l’habitual. Omplir el full d’al·lèrgies, encara que no es quedi a menjador, amb el corresponent certificat mèdic. Omplir l’autorització d’administració de medicaments. Sol·licitar entrevista amb la tutoria.

El servei de mediació: el curs 2009-2010 vàrem incorporar al servei de mediació, un equip de mediadors de pares, mares i mestres que es van unir al ja consolidat equip de mediadors/es d’alumnes de l’ESO. La mediació escolar és un mètode de resolució de conflictes mitjançant la intervenció d'una tercera persona amb formació específica i imparcial, amb l'objecte d'ajudar les parts a obtenir per elles mateixes un acord satisfactori. Per tant, qualsevol persona de la comunitat educativa (i això inclou, naturalment, les famílies) podrà adreçar-se al servei de mediació per sol·licitar una mediació. Pel que fa a l’alumnat, podran sol·licitar-lo la gent de Primària i d'ESO.

Les entrevistes família-escola: a principi de curs, cada tutoria us passarà un calendari amb l’horari del que disposa la tutoria destinat a fer entrevistes amb les famílies. Haureu de marcar quines de les hores ofertades us van bé, tot indicant el vostre ordre de preferència. Les entrevistes poden ser sol·licitades pels tutors o per la mateixa família (sempre a través de l’agenda). Habitualment es fa una entrevista per curs escolar. Donem prioritat a fer-les amb l’alumnat que ha entrat nou a l’escola. És molt convenient que hi assistiu tots dos, fins i tot en cas de separació. No obstant això, farem entrevistes individuals, si això us fa sentir més còmodes. Després de les 18.15 h de la tarda no es concertarà cap entrevista. Si algú vol utilitzar el servei d’acollida el dia de l’entrevista, haurà de tenir en compte que a les 18.15 h s’acaba aquest servei i que les entrevistes solen durar més de 30 minuts. A 2n, 3r i 4t d’ESO és obligatori que l’alumnat assisteixi a les entrevistes, per requeriment de la tutoria. Jornada de portes obertes: a les reunions generals de famílies us informaran de quin serà el dia de portes obertes de cada cicle.

Quan poseu una nota, recordeu comentar-ho al vostre fill o la vostra filla per tal que n’estigui assabentat. La cartellera: a cada edifici hi ha una o més cartelleres on pengem activitats i informacions que poden ser del vostre interès. Clickedu: l’escola disposa d’una intranet que ens permet treballar les noves tecnologies i que millora notablement les relacions entre la comunitat escolar. Cada usuari (alumnat o família) disposa d’una contrasenya d’accés. És important que tot l’alumnat interioritzi la importància de la seguretat a Internet des de ben petit. Així, a banda que vosaltres conegueu la contrasenya, és important que l’alumnat no faci mai pública la seva contrasenya (així ens evitem intromissions als correus aliens). A Clickedu hi podreu trobar notícies destacades de les activitats que es realitzen durant el curs escolar, missatgeria per poder comunicar-vos via electrònica amb qualsevol membre de la comunitat escolar, agenda, normativa pedagògica, fotos, links a pàgines webs que poden ser del vostre interès, etc. A més, és una eina de treball per a l’alumnat, ja que des que inicien la Primària tenen penjats alguns deures o tasques a fer, les notes de l'avaluació continuada, les circulars...

Algunes recomanacions generals:

Si no enteneu o no compartiu la decisió, adreceu-vos a la tutoria amb tota la naturalitat. Si, així i tot, no us quedeu conformes amb la resposta que rebeu, no dubteu a demanar una entrevista on també hi assisteixi la persona encarregada de la coordinació del cicle.Si és possible, acostuma a funcionar millor si els infants no hi son al davant quan tractem qüestions en les quals ens cal acostar posicions.

Sovint us caldrà comptar fins a 10 o fins a 10.000 abans d’encarar una discussió. Abans de justificar al vostre fill o filla quan sabeu del cert que ha fet alguna cosa que no toca, us podem assegurar per experiència, que a la llarga tot i que ara us faci passar una mala estona, enfrontar-s’hi és la millor manera de que un cop es vagin fent grans, s’autocontrolin molt millor. Interesseu-vos pels detalls: com s’ha produït, si ha callat una part de la veritat, si l’ha deformat a favor seu. Concerteu una entrevista amb la tutoria per conèixer i articular, des de l’escola i des de casa, les mesures adequades perquè es responsabilitzi dels seus actes. Procureu interessar-vos per l’entorn d’amistats de la vostra filla o el vostre fill, però no caigueu en l’error de culpar sempre els i/o les altres. I recordeu que... les accions només són la part “visible” del conflicte. Cal que aprofitem aquestes “oportunitats” per arribar al fons dels temes.

I, sobretot, per a l’alumnat preadolescent (però també extensible a tothom)... Si us avisen d’un mal comportament del vostre fill o la vostra filla... Sens dubte, coneixeu la vostra criatura, però heu de tenir en compte que sovint no es comporta igual a casa que envoltat d’iguals (pot buscar un protagonisme amb una actitud desafiant, pot ser arrossegat pel grup cap a un comportament determinat, o simplement es pot estar reafirmant com a futur adult.). Si des de l’escola us truquem per avisar-vos d’alguna conducta irrespectuosa del vostre fill o filla, reflexioneu bé sobre la situació i, quan tingueu una línia clara d'actuació, dueu-la a la pràctica a consciència. De vegades, les i els adolescents tenen el superpoder de saber què és allò que més us avergonyiria i fer-ho.

Title 1

Fins aviat famílies!